fredag 12 augusti 2011

Pastasås med kassler och persilja



Idag blir det superenkel mat. Orkar inte mer. Tar all kraft att försöka vara positiv. Skulle vilja krypa ner i sängen, dra täcket över huvudet och sova mig bort från all smärta. Men jag vet att smärtan fortfarande finns kvar när jag vaknar. Därför känns det bättre att kämpa emot och försöka fortsätta livet som vanligt. Så enkel matlagning innan jag åker till jobbet. Måste spara på krafterna. Kåldolmarna jag hade planerat till idag får bli en annan dag. Omman vill att det ska gå ånnu snabbare så köp någon av alla dessa kylda färdigsåser. Kelda tror jag har en örtsås.

500 gram kassler
1 purolök
1 kruka bladpersilja (eller andra örtkryddor. Jag tog vad om fanns i landet)

Ostsås:
3 msk vetemjöl
4 dl mjölk
10 gram smör
2 dl riven ost
1/2 tsk salt
1 krm vitpeppar

Strimla och fräs kassler och purjolök.
Koka en ostsås.
Hacka persiljan.
Blanda samman kassler, purjolök, persilja och ostsås.

Servera med kokt pasta och sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar