tisdag 16 augusti 2011

Vegetariska (gröna) måndagar

Jag har länge försökt få familjen att äta mer vegetariskt. Med blandat resultat. Visst är de öppna för att äta vegetariskt men gillar inte riktigt avsaknaden av kött. Värst är nog gubben. Men jag har pratat med honom om min idé och han var med på noterna.

Jag har bestämt mig för att införa Gröna måndagar.

Det kommer säkert att bli rama skri från familjen men de lär sig nog. Passar inte maten kan de laga sin egen. (Usch, vad hård jag låter.)
Jag tror att det min familj i första hand tänker på när de hör vegetarisk mat är linser och bönor. Men det finns så mycket mer. Jag hoppas på att få över dem på min sida.

Jag kommer inte att vara stenhård när det gäller det vegetariska utan kommer at använda mig av ägg, mjölk, grädde, ost, keso osv. I alla fall till att börja med.

Gröna måndagar startar jag med från och med nästa vecka då ungdomarna börjat skolan igen och vardagarna kommit tillbaka till det normala.

Tänkte försöka dra igång veckomeny igen. Men om det blir från nästa vecka vet jag inte än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar