måndag 27 juli 2015

Det blev en utfärd ....

... till Öland men utan gubben som blev inkallad på jobb. Visst är det typiskt. En enda sak har vi planerat in i sommar eftersom jag jobbar mer än heltid. Ett enda tillfälle med mer än två dagar ledigt och så måste gubben jobb.

Så vi åkte utan honom. Jag och mina ungdomar. Saknade Max och Caroline som åkt på semester med Carolines familj.


För ovanlighetens skull var jag förpassad till baksätet. Med två chaufförer till i bilen behövde jag inte köra en meter.

Maja körde faktiskt hela vägen till Öland, hela tiden på Öland och halva vägen hem innan Joel fick ta över ratten.


Vi tog en fika i Mörbylånga. Besökte Röda Korsets secondhand och Maja fick visa sitt älskade Zooker. Därefter tog vi oss ner till Ölands Södra udde och tittade på sälar och fåglar.

Efter det blev det en tur till Eketorps borg.



Lite shopping och mat i Färjestaden och självklart kroppkakor till gubben åkte vi hem.

Det blev inte som vi hade tänkt oss men det blev bra ändå. Vi fick en liten dagstur till Öland trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar