lördag 25 juli 2015

Ledig från ett men inte från ett annat



Visst! Fyra dagar ledigt från mitt sommarjobb men inte ledig från mitt ordinarie jobb. Blev till att jobba så länge jag orkade och kunde. Måste få till mina timmar på jobbet också. Måste göra mina uppgifter där också.

Kände mig nöje med mig själv och fick mycket gjort. Hade köpt med mig en falafelwrap och åt lunch vid skrivbordet. Eller det var egentligen middag eftersom klockan hann bli efter fyra innan jag åt.

Tyvärr kunde jag inte göra allt jag ville eftersom det är lördag och andra har semester. Men jag förberedde så mycket jag kunde inför kollegors och andras återkomst.

Gubben ringde flera gånger och undrade om jag inte var färdig. Så vid 19.30 körde jag hem.

På vägen hem var jag tvungen att stanna och fotografera min väg.



Skogen var fuktig av dagens regn. När så, på kvällskvisten, värmen kom bildades det fuktig dimma som beslöjade naturen.

Imorgon har jag lovat att ta hand om hemmet och familjen. Måste fylla på skåpen i köket.

Gubben behöver också få lite omtanke. Det har varit väldigt mycket jobb från min sida. Har inte orkat vara särskilt social på eftermiddagarna och kvällarna.

Och jag ska laga mat. Vad jag har saknat att laga mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar