fredag 3 juli 2015

Fredag - början på helgen



Så var jag på plats igen på sommarjobbet och kanotuthyrningen. Kanske skulle kalla det för upplevelseföretag istället. För det handlar om så mycket mer än om kanoter och paddling. Vi erbjuder folk att få uppleva en del av skånsk natur. Företaget har röjt och tillgängliggjort underbara platser runt om i både sjön och längs med ån. Platser som tidigare inte varit tillgängliga för allmänheten. Så visst handlar det om mer än bara att hyra ut kanoter och kajaker.


Idag har jag förutom tagit hand om bokningar, förfrågningar och gäster även hjälpt till att sätta upp ett nytt partytält. Ett rejält som klarar lite blåst. I morgon kommer den lokala bygdeutvecklingen att arrangera en grillkväll och använda tältet som skydd. Förhoppningsvis från solen och inte från regn.

Jag har också paketerat plastpåsar i en mindre plastpåse och märkt upp med en lapp för att förmå vara gäster till att sortera sina sopor bättre. Allt för att underlätta för våra gäster att ta sina sopor med tillbaka  och för att skona vår natur.

Nu håller jag kväll med värkande kropp. Gubben äter grillat och sallad medan jag har sallad med grillad Oumph och zucchini.

Imorgon är jag åter på plats vid sjön och njuter av sommaren. Eftersom gubben också ska jobba känns det inte så hemskt denna helgen. Familjelivet blir lidande just nu men det får vi ta. Ungdomarna är så stora nu att de ändå är mer med vänner och kärleken än med mamma och pappa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar