lördag 4 juli 2015

Sommaren varmaste dag - sas det

Idag känner jag att jag lever.

Vacker morgon
Efter en riktigt härlig men otroligt varm dag på sommarjobbet slocknade jag efter maten. Trots hemsk värk.

Lunch

Det var så skönt att få sträcka ut kroppen i horisontellt läge. Varit igång hela dagen. De stunder jag suttit still i receptionen har varit otroligt varma. Stugan blir väldigt varm och ger visserligen skugga från solen men inte någon lindring från värmen.

Inte så att jag klagar men det är tufft när det är för varmt. Har druckit mycket vatten. Hela sex flaskor har jag fyllt på och misstänker att det ändå varit för lite.

Igår hjälpte jag till med att sätta upp taket på ett nytt partytält och armar och händer vill inte riktigt som jag vill än.

Idag har det mest varit förflyttning korta sträckor av kanoter. Inte så hemskt tungt egentligen men alldeles för tungt för min kropp.



Tänk så vackert vi bor. Så underbart att ha naturen precis där vi bor. Man blir nog lite hemmablind men mitt sommarjobb har fått mig att öppna ögonen. Alla de turister som kommer hit och lovordar min hembygd har fått mig att inse att det jag tagit för givet och inte lagt så stor vikt vid är fantastiskt.




Nu håller jag kväll. Lugn till sinne och trött i smärtfylld kropp. Imorgon är en ny dag på kanotuthyrningen. Nya gäster och möten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar