söndag 5 juli 2015

Slut på veckan

Efter att jag jobbat hela den varma dagen på kanotuthyrningen var det bara att ställa mig vid varm spis och laga mat åt mig själv. Gubben hade varit med tjejerna i stan och de hade såklart ätit på McDonalds.

När maten sjunkit tog jag hand om överfulla tvättkorgar och städade både badrum och gästtoa.

Trots dusch fortsätter svetten att rinna av mig och tröttheten blir inte bättre av att höra gubben klaga över att det är för varmt och att han inte orkar göra något.

Imorgon blir det en lång dag. Först ska jag vara brukarrevisor, därefter tänker jag äta en god lunch och sedan jobba på kansliet så länge jag orkar. Planerar att försöka arbeta minst 8 timmar där. Ska jag hinna med mina 150 % på kansliet och kanotuthyrningen måste jag utnyttja varje minut.

Familjen måste verkligen skärpa sig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar