måndag 13 juli 2015

Oroad men lugnad



När gubben igår plockade bort gasbindan från sitt sår blev jag orolig. Under bandaget, precis vid kanten syntes en röd strimma. Trots att han fått stelkrampsspruta och äter antibiotika kände jag mig orolig.

Då är det bra att kunna skicka iväg ett snabbt mms till en vän och få råd. Efteråt kände jag mig lugnare men höll ändå uppsikt under natten. Kunde inte sova riktigt utan vaknade med 45 minuters mellanrum för att kolla så han inte fått feber. Blodförgiftning är inte att leka med.

När gubben idag var på sårkontroll nummer två lugnade sköterskorna mig lite mer. De trodde att strimman var ett blodkärl eller ett blåmärke. Känner mig ganska överdrivet orolig.

Såret blev rengjort och fick nya bandage. Ny sårkoll igen på torsdag. Eftersom det verkar läka bra planerar de att ta bort stygnen tisdag i nästa vecka. Detta kommer nog att bli bra. Borde nog sluta oroa mig så mycket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar