torsdag 17 mars 2016

Bacon- och tomatpasta





Jag får ofta frågan om det inte är jobbigt att jag äter veganskt medan familjen äter kött. För mig är det inte svårt att laga mat för familjen eftersom jag äter veganskt (helvegetarisk kost utan ägg eller mejeriprodukter) pågrund av min hälsa och inte pågrund av etiska skäl. Visst kan jag tycka illa om djurindustrin och liknande men min orsak till kostomläggning var hälsan.

Idag förändrade jag enkelt receptet för att passa alla.

Gubben ville inte ha sojabönor så de tog jag. Jag ville inte ha äggpasta så jag kokade ärtpasta.

Serverade sås och pasta var för sig eftersom Maja gärna låter bli tomaterna.

Svårt? Nej!



2 paket bacon i tärningar
1/2 röd lök
1/2 solovitlök
1/2 röd chili
1 burk konserverade körsbärstomater
1 msk tomatpuré
2 1/2 dl vatten
1 paket sojabönor
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar

Hacka lök och vitlök fint.
Strimla chilin.
Fräs.
Tillsätt tomat, tomatpuré och vatten.
Sjud i 10 minuter.
Smaka av med salt och svartpeppar.
Stek bacon.
Vänd ner kokt pasta och sojabönor i tomatsåsen.
Smaka av igen med salt och svartpeppar.
Servera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar