onsdag 16 september 2015

Den enes skräp den andres skatt

Kastar mig handlöst in i jobbet igen efter några dagars vila. Det blev 9 timmars arbete på kontoret för den sista och tionde timmen räknas inte. Visserligen var det chefen jag hade i telefonen men vi pratade lika mycket privat som jobb.

På väg till kontoret efter ett möte tidigare under dagen gick jag förbi ett bibliotek som hade en korg med utgallrade böcker. Först gick jag förbi men vände och gick tillbaka.

Hittade denna boken som givetvis fick följa med hem.



Visst har den några år på nacken, utgiven 1998, men jag tror att jag absolut kan få ut lite kunskap ur den ändå.

Imorgon väntar en dag på kontoret med mycket att göra. Hoppas hinna med allt som jag måste och gärna lite av allt det som jag ska ta tag i när jag har tid. Hemskt vad den listan ökas på snabbt. Känns som att det läggs till fler punkter än vad jag bockar av. Hinner verkligen inte allt vad jag ska på 50%. Det måste till en förändring. Blir så otroligt stressad av att inte hinna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar