tisdag 8 september 2015

Muggar


Jag var på Eko i Fjälkinge för att köpa nya muggar. Enligt deras reklamblad hade de röda kaffemuggar för ett billigt pris. Men när jag kom dit visade det sig att det varit ett feltryck. Det fanns inga röda muggar. Valet fick bli mellan rosa, turkos, grå och vita. Därför blev det inget inköp. Jag SKULLE ha röda.

Istället hittade jag detta fantastiska på en hylla. "I'm not plastic" - muggar.

Det är en mugg gjord av ett grönt, eco-vänligt, petrolium fri, BPA fri och icke giftigt material, nämligen PLA (poly-Lactic Acid).

Tillverkaren är Plastudio.


Muggen är 100% återvinningsbar. Den läcker inte och fungerar lika bra för varm som kall dryck.

Maja var ute efter en försenad present till presentkortet hon skulle ge till sin kompis Jesper. När jag såg dessa muggar tänkte jag direkt på honom. Ett snabbt sms till Maja och en grön mugg låg i varukorgen.

Den röda köpte jag till mig själv. Fungerar perfekt till kaffet jag dricker i bilen på vägen till jobbet.

Magda köpte den rosa och Maja ville ha den ljusblå.

När jag kom hem klagade gubben och Max över att inte de fått någon mugg. Blir till att köpa muggar åt dem också. Om det nu finns några kvar när jag kommer till Eko igen.

Jespers present då? Jo, enligt Maja blev han väldigt glad över muggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar