torsdag 24 september 2015

Sociala koder

Vissa situationer är jobbiga även om man inte har diagnoser men med en diagnos kan det bli extra tufft. Sociala koder och svårt med känslor är inte lätt.

- Mamma, jag förstår inte. J blev arg när jag berättade att jag träffat en kille. Varför blev han det? Det var ju han som gjorde slut.
- Jag vet inte. Svårt att veta varför. Vad sa han då?
- Han kallade mig slampa och många andra fula saker. Han sa att jag skulle gå och dö. Varför sa han så? Han sa att ingen ville vara ihop med mig. Jag förstår inte varför han blev arg.
- Det gör faktiskt inte jag heller. Han kanske gillar dig fortfarande.
- Nej, det har han sagt. Han sa att han inte tyckte om mig alls.

Magda är väldigt ledsen och vet inte hur hon ska vara eller tänka.

- Mamma! Han sa att jag aldrig skulle ringa eller skriva till honom igen.
- Låt honom vara arg en stund.
- Men... Jag tycker ju fortfarande lite om honom.

2 kommentarer:

  1. Det är inte lätt med kärlek ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är det absolut inte. Speciellt när personer säger en sak, göra en annan och sedan reagerar på ett tredje. Hur ska man då veta vad man ska göra?

      Radera