fredag 11 september 2015

Journal


Sitter och läser Magdas journal från Barn- och ungdomspsyk. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

10 års journal består av 28 sidor. Det finns många fel och flera direkta lögner. Den enda anteckningen om Magdas självskadebeteende är en text från november 2010 att Magda i skolan skurit sig i skolan. Därefter är det tyst. Inte ett ord.

Konstigt nog står det att jag beställt en telefontid med läkaren i oktober 2014 för att påminna om att Magda behövde läkarutlåtande till Transportstyrelsen. Vilket är en felaktighet. Jag har begärt och fått telefonkontakt om läkarutlåtande till Transportstyrelsen men det var till Maja och inte Magda. Det står att jag beskriver Magda som utomordentligt uppmärksam, omdömesgill och har god förmåga till problemlösning. Att jag inte har några som helst betänkligheter angående att låta Magda övningskör för körkort.

Jösses!! Vi lever inte i samma värld.

Den dotter de beskriver är Maja. Magda skulle jag inte släppa ut på vägarna som det ser ju idag.

Att de skrivit ut Magdas medicin i Majas namn har de ändrat i journalen. Synd att jag ringde och påpekade misstaget som jag upptäckte när apoteket inte hittade medicinen under Magdas namn utan under Majas.



Jag känner att jag behöver någon mer professionell som kan hjälpa mig att läsa igenom journalen. Som kan se om Magda verkligen fått rätt hjälp.

Jag anser inte att en diagnos och en medicinering ska baseras på en testning enligt WPPSI-r som gjordes när Magda var 6 år gammal. Visst skolpsykologen har kompletterat med basutredning vid två tillfällen men jag tycker ändå inte att det har hanterats korrekt.

I mars 2015 ställs Magda i väntelista för vidare fördjupad utredning när det gäller autistiska drag.
I juni 2013 tar de bort henne från väntelistan med motiveringen att Magdas omfattande problematik är tillräckligt klarlagd utan ytterligare utredning från bup.

Ytterligare?????
Bup har aldrig gjort någon utredning på Magda.

200507 kom det en remiss från BVC-psykologen till bup. Magda ställs i kö och 200603 kommer vi på ett första besök. Då finns en anteckning om en psykolog på bup som är tveksam till om vidare utredning för tillfället kan ge något ytterligare. Sannolikt bättre att pröva medicinering direkt och psykologutredning något senare med syfte att förbättra skolsituationen.

?????

Idag skriver vi 201509 och Magda är inte godkänd i flera ämnen i skolan. Har nu fått anpassad studiegång och skolan gör allt de kan för att hjälpa. Jag gör allt för att hjälpa. Ändå mår Magda bara sämre och sämre.

Vem har misslyckats?

Jag vet att jag ofta känner att jag misslyckats i att ge Magda all det stöd och den hjälp hon behöver. Jag vet också att jag har gjort så gott jag har kunnat. Jag har tjatat och försökt få bup att förstå att Magda inte mår bra. Vet inte hur jag ska nå in.

En sak vet jag och det är att jag ALDRIG kommer att sluta slåss för min Magda. ALDRIG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar