torsdag 26 juni 2014

Fuck cancer

Fuck cancer


När det var dags för mammografi så gjorde min vän Susanne som många kvinnor, tyvärr inte alla, och åkte för att röntgas.

Efter några dagar ringde sjukhuset och berättade att de upptäckt en liten tumör långt inne i bröstet.

Denna knölen kändes inte utanpå. Denna knölen hittades enbart av röntgen och den hittades snabbt.

Tack vare att tumören upptäcktes i tid tror läkarna att bröstet kan bli intakt. Att operationen inte blir så stor. Sedan väntar medicinering. Men Susanne har mycket goda förutsättningar.

Susannes historia visar på hur viktigt det är att gå på mammografi. Strunta inte i det när din kallelse kommer. Ta dig tid.

Tills min telefon plingar och jag får veta att hon vaknat kommer jag att tänka på min vän. Jag har henne och hennes familj i mina böner.


Fuck cancer


Cancerfonden

bro

Självundersökning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar