söndag 1 juni 2014

På gång



Söndagar är den stora sängkläderbytar-dagen för mig.

Direkt när jag stiger upp börjar jag plocka bort de gamla sängkläderna och nu när det är så varmt blir även kuddarna tvättade varje söndag.

Idag är det tungt och det tar hårt på armmusklerna. Måste vila flera gånger.

Tänk att bädda rent i sängen ska behöva vara en kamp.

Men det blir skönt att lägga sig i den rena sängen ikväll.

Gubben fortsätter greja ute. Han räfsar och plockar. Sprutar ogräsättika så det stinker i hela huset.

Det blir så fint. Eller så fint det kan bli på vår tomt. Man får jobba med det man har.

Känner mig som en skurk eftersom jag inte orkar hjälpa honom. Men jag har min kamp här inne. En totalt meningslös kamp. Jag tror minsann att dammråttorna bestämt sig för att knäcka mig för även om jag städar och plockar vareviga dag så ser alltid mitt hem ut som en soptipp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar