söndag 22 juni 2014

Pimpa flipflop


När Maja var liten hade hon gula flipflop med gul blomma på. Hon älskade de skorna och och när de hängt med i två somrar, inte längre var gula eller passade så grät Maja.

Ändå sedan dess har hon tjatat om dessa skorna. 

Visst har hon haft gula flipflop men alltid sagt att de hon hade som barn varit mycket finare. 


Häromdagen köpte jag gula flipflop på Netto. 20 kronor kostade de. Jag köpte ett par svarta och ett par orange också. För 20 kronor är otroligt billigt för dessa. De är riktigt tjocka i sulan.


På Glitter hittade jag en hårsnodd med blommor på. Den reades ut för 20 kronor. Ett lagom pris för något som ska klippas sönder.

Så satte jag Maja i jobb.


Klippa loss de gula blommorna från snodden som sedan sparas för annat ändamål en annan gång.


Så här såg blomman ut på baksidan när den var borttagen.


Med superlim sattes blommorna fast. Lite pill och lite gruffande blev det eftersom plast, superlim och plast inte riktigt gick ihop. Maja löste det med att ta en bit filt av det som blomman satt fast med på snodden. Och använde blommans blad som kontaktyta mot remmen.


Till sist fastnade blomman.


Precis som Maja mindes sina sommarflipflop.


Riktigt tjusigt blev det. Somrigt.


Jag har en lycklig Maja med vackra pimpade flipflop. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar