tisdag 24 juni 2014

Upptagen sängplats

Väckarklockan ringer och jag upptäcker att antingen har gubben gått upp tidigare eller så har han bytt skepnad under natten.



Försöker somna om men Wille vill gå ut så jag överger sängen för att hämta tidningen.

Fastnar på trappan med tidning. Dödsannonserna är det första jag läser.

Börjar jag bli gammal?

Konstaterar att jag fortfarande lever. I alla fall eftersom jag inte finns med bland annonser. Klart, jag har ju skrivit klart och tydligt att ingen annons är nödvändig. De som behöver veta att jag låtit mina beståndsdelar återgå till naturen får veta det.

Men för mig är det ganska enkelt att kontrollera att jag lever. Om jag vaknar en dag utan att ha ont någonstans i kroppen. Då borde jag fundera allvarligt på om jag har dött.

När jag tar mig tillbaka till sängen för att vila liten stund till. Måste säga att det känns i kroppen av många mils bilkörning. Så finner jag min säng upptagen.



Den lille filuren. Han tar verkligen tillfället i akt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar