fredag 4 november 2016

Produkttest - Friya Superfood drink




I Smakbox - Matresa fanns dessa två flaskor med. Friya är en ny senat som tagit Österrike med storm. Genom att produkten är med i Smakboxenvill de se hur produkten tas emot innan de lanserar den i Sverige.

"Taste the better life"

Friya innehåller chiafrö respektive basilikafrö vilket ger en speciell karaktär.

Produkten är vegansk, inget tillsatt socker, inget tillsätt konserveringsmedel och laktosfri.

"Fule for your body"

Jag blev positivt överraskad av dessa drycker. Chiafrö hade jag en tanke om att den skulle vara slemmig. När man tittar i botten på flaskorna så ser det inte speciellt aptitligt ut. Men vad jag bedrog mig.

Chiafrö - lime/ginger var väldigt god men Basil seeds- rose/cherry var den som, för mig, var godast. Gillar väldigt mycket båda dessa produkter. Smakar absolut bäst kall.

Kommer ge dem mitt beröm och hoppas att de kommer att lanseras i Sverige.

Mitt betyg är 5/5.

Är du nyfiken på att själv testa Smakbox? Använd då min unika kod x63vwj så får du 10% rabatt på din första Smakbox.

 
Friya Basil innehåller: källvatten, sötningsmedel från äpple, 9 % körsbärsjuice från koncentrat, 2 % citronjuice från koncentrat, 1,5 % basilika-frön (ocimum basilicum), surhetsreglerande medel från kalciumlaktat, natriumcitrater, naturlig lime-citron smak med andra naturliga smaker, stabiliseringsmedel gellangummi, ros-extrakt.

Friya Chia innehåller: källvatten, sötningsmedel från äpple, 8 % äppeljuice från koncentrat, 1,5% Chia-frön (Salvia Hispanica), 1 % limejuice från koncentrat, 1 % citronjuice från koncentrat, surhetsreglerande medel från kalciumlaktat, natriumcitrater, naturlig ingefärasmak, naturlig lime-citron smak med andra naturliga smaker, stabiliseringsmedel gellangummi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar