måndag 14 november 2016

Smakbox- Matresa Spelt Dream



Spelt Dream är nästa test från Smakbox Matresa. Eftersom jag undviker mejeriprodukter såg jag verkligen fram emot att få testa denna. Det finns mängder av olika drycker som ska ersätta mjölk och jag står ofta och tvekar för att sedan köpa det jag brukar. Därför är det extra kul att få testa en produkt som jag sett men aldrig köpt.

Jag har använt Spelt Dream i frukosten och i chai men även druckit den ren som man gör med vanlig mjölk. Det enda jag faktiskt inte testat den i än är kaffet. Mitt IKaffe är heligt.

Tycker om den men inte mer än andra drycker som ersätter mjölk. Det är en smak jag hänger upp mig på. Absolut inte så att det smakar konstigt eller illa men det är något som jag inte kan sätta fingret på.

Innehåll:
Vatten, speltvete 17 %, solrosolja, sjögräs, Lithothamnium calcareum 0,4 %, havssalt.

Denna mjölkfria dryck är en ny trendig bas inom alternativa mjölkdrycker. Dinkel är ett uråldrigt sädesslag som är en fantastisk fiberkälla och som innehåller en rad olika näringsämnen. Denna dryck är naturligt mjölk- och laktosfri, 100 % vegansk och fri från tillsätt socker, konserveringsmedel och färgämnen.

Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar