lördag 5 november 2016

Produkttest Oatly Recovery - Smakbox Matresa



I Smakbox - Matresa fanns denna proteindryck med. Recovery från Oatly är inte någon nyhet för mig. Jag använder många av Oatlys produkter och höjer alla till skyarna. Däremot är inte proteindrycken något jag brukar köpa. Har köpt den för att prova men jag tycker att 16,50 är mycket pengar.

Kan inte påstå att jag känner någon speciell skillnad när jag druckit den men god är den.

Förutom denna, äpple/rödbeta/ingefära, jag fick i Smakboxen finns också ananas/passion/spirulina.

Proteindrycken är gjord av svensk havre med vegetabilisk protein och bara sötad med riktig frukt.

Betyg: 5/5

Ingredienser:
Havrebas (vatten, havre 11 %), äppeljuice 33 %, rödbetsjuice 23 %, potatisprotein, citronjuice, naturlig arom, ingefärsextrakt. Juice från koncentrat.

Näringsvärde per 100 ml:
Energi 330 kJ/80 kcal
Fett 0,6 gram
Varav mättat 0,1 gram
Kolhydrater 13 gram
Kolhydrat 13 gram
Varav sockerarter 10 gram
Fiber 0,9 gram
Protein 4,6 gram
Salt 0,03 gram

Som en del av en mångsidig och balanserad kost och en hälsosam livsstil bidrar protein till att öka och bibehålla muskelmassan.

11 gram protein ser portion (235 ml).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar