fredag 18 november 2016

Smakbox Matresa - Rapsolja




Jag har fått en ny favorit bland oljor. Många gånger har jag testat andra oljor än de jag brukar köpa och blivit väldigt besviken. Det har slutat med att jag alltid köper samma märke. Lite trist men oljor kostar pengar.

Därför blev jag glad när denna olja fanns med i Smakbox Matresa. Ännu gladare blev jag när jag smakade den och tyckte om den.

Jag har använt den i sallad, i maten och även att steka i. Fungerar utmärkt och är väldigt god. Enligt mig.

Betyg 5/5


Mitt på det vackra Österlen ligger familjegården Gunnarshögs Gård. Här tillverkas kallpressad rapsolja av rapsfrö odlat på KRAV-godkända gårdar alldeles i närheten. Kallpressningen ger en naturligt gyllengul rapsolja med härlig nötig smak. Guldet från Österlen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar