tisdag 4 april 2017

Produkttest från Buzzador - Arla Köket tärnad ost



Jag har genom Buzzador fått möjligheten att testa tärnad ost från Arla. När jag och gubben var bjudna till Maja och Oskar på middag tog jag med osten. Maja blandade ner den i salladen. Det är inte mycket smak i osten men det är inte konstigt eftersom det är en mild ost. Passade ändå perfekt i salladen.

Eftersom jag lämnade kvar osten var det Maja och Oskar som fick fortsätta att testa den och de gillade den. Både i sallad och som snacks.Tror absolut att de kommer att köpa produkten igen.



Känns lite onödigt eftersom jag tycker det är enkelt att tärna ost själv från en ostbit men vill man spara tid så är färdigtärnad utmärkt.

Jag kommer nog inte att köpa denna produkten igen men mest beror det på att jag helst inte äter mejeriprodukter.

Arla Köket Tärnad ost görs på Götene Mejeri av mjölk från lokala Arlagårdar vilket är ett plus. Jag är för närproducerat.


Ingredienser: Pastöriserad mjölk, salt, syrningskultur, ystenzym, kalciumklorid.

Betyg: 3/5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar