onsdag 8 juni 2011

Kycklinggryta med mango


Idag är en dag med många aktiviteter på olika platser innan jobbet i kväll. Min ambition är att hinna laga mat när jag är hemma någon timme mellan körningarna. Även om det är väldigt snabblagat så ska det lagas. Hade också tänkt att försöka sova lite för de tre timmarna sömn som jag fick i natt är inte mycket att hurra för. Vill ju inte vara en fara för mina medtrafikanter när jag kör hem efter jobbet i natt.

800 gram kycklingfilé
3 dl vatten
3 msk kycklingfond
3 tsk soja
1/2 -1 tsk sambal oelek
1 stor purjolök
4 msk mango chutney
2 1/2 dl crème fraiche
100 gram frysta mangotärningar
salt
svartpeppar

Dela kycklingen i mindre bitar och krydda med salt och peppar.
Bryn kycklingen i en gryta.
Tillsätt vatten, fond, soja och sambal oelek och koka i 10 minuter.
Skölj och strimla purjolöken och lägg ner i grytan tillsammans med mango chutney och crème fraiche.
Koka i 4 minuter.
Rör ner mangotärningarna och smaka av med salt och svartpeppar.

Servera med ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar