fredag 21 juni 2013

Snäll hustru



Medan familjen snusade gott i sina sängar städade jag fram hall, kök och vardagsrum.

Fy bubblan vad de kan stöka upp.

Dessa dagarna har gubbet haft långt att köra när han jobbat klart. En extra halvtimme har han lagt på vägen efter jobbet.

Att komma hem klockan 17 och sedan ställa sig och laga mat har inneburit sen middag.

Jag har väldigt svårt att förstå att en 18-åring och en 14-åring inte kunnat fixa middag åt sin pappa när de varit hemma hela dagen.

Hade till och med lämnar ICA-kortet hemma så de skulle kunna handla men icke. Inte ens toapapper hade de köpt utan istället ställt in förpackningen med servetter på toa.

Gubben fick en ett paket av mig när jag kom hem. Innehållet äter han nu till brunch.

Som du ser på bilden är det kroppkakor. Jag köpte med mig en förpackning kalla kroppkakor från Arontorps kroppkakor. http://www.kroppkakor.se/

Värma kroppkakor gör man genom att koka upp riktigt med saltat vatten. Lägg ner kroppkakorna och koka på medelvärme tills kroppkakorna flyter upp.

Äts med lingonsylt. Även smör eller grädde kan ätas till.

Gissa om han tycker jag är en snäll hustru.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar