tisdag 7 mars 2017

Produkttest från Buzzador - Leva från Pågen


Jag har svårt för att äta bröd till frukost. Det liksom växer i munnen och jag har svårt att svälja. Bröd lägger sig som en klump i magen. Däremot kan jag ta en macka som ett mellanmål eller som lunch. När jag väl äter bröd vill jag ha tuggmotstånd, hela frön och allra helst riktigt mörkt.

Jag gillade verkligen brödet och det gick även hem hos familjen. Kommer säkert köpa det igen. I vår familj går det inte så mycket bröd i veckorna så om jag köper brödet igen kommer det att bli till en helg.

Leva är ett smakrikt bröd av fyra sädesslag med nötighet från fröer och den kallpressade rapsoljan. Plus i kanten är att brödet inte innehåller konserveringsämnen. Brödet är luftigt med kärnor som skapar tuggmotstånd. Det är både nyckelhålsmärkt och ”Från Sverige”-märkt.

Innehåll:
Vetemjöl, vatten, klippt fullkornsråg*, vetekärnor*, sirap, fullkornsvetemjöl*, vetegluten, fullkornshavremjöl*, jäst, solrosfrö (2%), vört av korn, rapsolja, kornmjöl, rågmjöl, salt, maltvinäger, havregryn* och rågflingor*.
*Fullkornsinnehåll; 22%, motsvarande 30% av torrvikten.

Vikt: 650 gram
Pris: cirka 26, 95 kr
Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar