torsdag 16 mars 2017

Sushi - vegansk såklart


Jag köpte ett Blue Dragon sushi-kit och testade att göra egen sushi. Inte alls så svårt som jag hade inbillat mig. Riktigt gott blev det också. Första men absolut inte sista gången jag gör sushi.


Vår fyllning bestod av vegansk majonnäs det vill säga äggfri majonnäs, röd paprika, morötter och gurka.

 Eftersom jag gjorde hela förpackningen blev det väldigt mycket över. Det blev många sushibitar av de fyra rullarna så jag gjorde en matlåda till Magda och jag hade även till lunch dagen efter. Då kom både Maja och Max inom för att smaka sushi.

Magdas matlåda innehöll också strimlad gurka och morot, japansk soja, wasabi samt en påse med granola-kakor från MadeGood. Givetvis pinnar eftersom hon äntligen lärt sig att äta med pinnar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar