onsdag 16 mars 2011

Investering i köket


Idag var jag runt lite i några affärer och letade efter ett tårtfat. Det enda jag gillade lite var ett grönt tårtfat hos Liv Interiör  i Sölvesborg.


Kanske köper jag det. Men grönt var liksom inte i mina planer. Har en bild i huvudet och då är det svårt att "nöja" sig med det man hittar i utbudet.

Har istället investerat i en V-slicer. Visst är min matberedare toppen men ibland känns det lite jobbigt att plocka fram den för att skära lite potatis. Då tänkte jag använda mig av V-slicern. Den funderar toppen. Har testat att göra potatisskivor till potatisgratängen och det fungerade toppen. Enkel att sköta med mina dåliga händer. 





Detta är den som ger tunnast skivor. Sedan finns det också två olika tjocklekar på stavar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar