torsdag 24 mars 2011

Kycklingtortilla


Orkade faktiskt fixa lite mat till familjen igår. Inget märkvärdigt men mätta blev de. Stekte potatis, bacon, små hela champinjoner och kokade lite ägg.

Idag ska gubben ut och äta med jobbet och jag bad därför Magda att bestämma mat.

- Kycklingtortilla som Wilmas mamma lagar.
- Vad har hon i den då?
- Kyckling.....

Jag frågade Wilma om hon visste vad hennes mamma brukade ha i kycklingtortillan. Då fick jag svaret soltorkade tomater och creme fraiche.
Hm.....
Försökte nå Laila men hon jobbade så jag får göra min egen variant och hoppas att Magda gillar den också.

Jag hade gärna stoppa i mer grönsaker men eftersom Magda är ganska petig låter jag bli. Men lite lök, paprika och majs hade varit gott.

600 gram kycklingfilé
1 paket med vetetortilla
1 påse Fajita Spice Mix
3 dl creme fraiche
10 soltorkade tomater
ost


Skär kycklingen i bitar eller strimlor och stek.
Hacka soltorkade tomater och tillsätt bland kycklingen.
Krydda med Fajita Spice Mix.
Blanda ner creme fraiche.
Klicka upp kycklingröran på varje tortilla och rulla ihop.




Lägg i en ungsfast form.
Riv ost.
Strö osten över.



Gratinera i ugn 200 grader i 10-15 minuter. Osten ska bara smälta och fin färg.

Servera med sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar