lördag 14 november 2015

Sökandet efter Vegegel


Hade tänkt göra en efterrätt till ikväll och sökte som en galning på Maxi efter Vegegel. Fanns igen. Alla gelatin som fanns i hyllan med bakingredienser var av gris. Hm!
Sökte mig till hyllan där det finns utländsk sortiment. Ingen vegegel.
Sökte mig till hyllan för mjölkfritt och glutenfritt. Ingen vegegel.
Sökte mig då till personal som inte hade en aning.
Sökte mig till ytterligare en personal som inte heller en aning men han plockade upp telefonen och ringde en kollega som...
inte heller hade en aning.

Hm!

Styrde stegen till den lilla "invandrar"-butiken precis bredvid Maxi. Viss om att de hade något som kunde liknas vid vegetariskt gelatin. Utan gris och nöt.

Efter vissa språkförbistringar gick det upp ett ljus för killen som packade varor.

Glad i hågen följde jag med till hyllan där det stod...

Jello

Visserligen vegetariskt men INTE det jag ville ha.

Så efter lite fundering stod mitt sista hopp till den lilla asiatiska butiken. Där förstod kvinnan vad det var jag var ute efter men tyvärr var det hon hade i sitt sortiment av gris och faktiskt också slut.

Suck!

Jag orkade inte springa i fler butiker så jag gav upp. Efterrätten får bli en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar