söndag 8 november 2015

Var är mina chopsticks?


Familjen åkte till svärföräldrarna för att fira svärfar på Fars dag med smörgåstårta. Själv beslöt jag mig för att testa en produkt som legat i frysen ett tag. Ica:s vegetariska dumplings.



De såg inte mycket ut för ögat. Det fanns också två påsar som innehöll dipsåsen. Perfekt för min lilla mage orkar bara äta hälften av alla dumpling som förpackningen innehöll.

Jag beslöt mig för att tillaga dem på spisen med hjälp av lite aluminiumfolie som lock. Andra tillagningssätt fanns på förpackningen.

Efter 10 minuter har jag en härlig tallrik med dumplings.

Riktigt mumsigt och en perfekt middag. Kommer definitivt att köpa hem för att ha som reserv vid liknande kvällar när det bara är jag som ska äta.

Undrar bara var mina chopsticks är. Jag har haft flera olika. Både i plast och i trä men jag kunde inte hitta en enda. Nåväl! Det gick lika bra med gaffel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar