onsdag 15 december 2010

Tacopaj

Har ingen vidare lust att ge mig ut på vägen för att köra till affären. Så det blir ytterligare en dag där det gäller att leta djupt i skåpen. I morgon är det dags för mig att bege mig till affären för nu är grönsakslådan helt tom.

Pajskal
Jag använde mig idag av 1 dl vetemjöl special med fullkorn och 4 dl vetemjöl special
150 gram smör
2 dl Kesella

Blanda samman allt och låt degen ligga kallt i ca 30 minuter.
Sätt ugnen på 200 grader.
Tryck ut pajdegen i 2 pajformar.


Nagga med gaffel och förgrädda i ugnen ca 10 minuter.

Fyllning till 2 pajer:
ca 900 gram köttfärs
2 paket tacokrydda
purjolök
hittade också en gul paprika och svarta bönor som slinker ner i den ena pajen
riven ost

Stek köttfärs och tillsätt tacokrydda enligt förpackningen.
Strimla purjolök och paprika. Skölj bönorna.


Lägg köttfärs och grönsaker i pajskalet.


Toppa med ost.


Grädda i ugn 200 grader tills osten smält och skalet fått lite färg.

Servera med färdigköpt tacosås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar