torsdag 12 maj 2011

Kassler under mozzarellatäcke


Idag blir det mat till alla igen. Gubben kommer hem utan övertid och äter med övriga familjen. Det tråkiga är att jag jobbar och inte får sitta med dem vid matbordet.
Ganska snabb mat idag också. Få och enkla ingredienser. Kräver inte så mycket arbete och passar en vardag.

Måste vara stressigt för de föräldrar som kommer hem efter arbete en hel dag och sedan ska ha ork och tid till matlagning. Det är inte många timmar man har på sig med läxor och mat innan det är dags för barnen att sova igen.

Jag är så tacksam för att jag arbetar som jag gör. Visst känns det ibland tråkigt att behöva gå till jobbet när de andra kommer hem. Men eftersom jag inte arbetar varje dag så fungerar det. En av fördelarna för familjen är att jag har fixat markservice innan jag kör till jobbet. De får det serverat.
Det som kännas lite just nu är att jag aldrig har en hel helg ledig. Jobbar man varje söndag så kortas helgen rejält. För oss är helgen lördag. Den enda dag jag och familjen är lediga tillsammans.

500 gram kassler
2 paket mozzarella
1 stor burk ananasringar
1-2 msk oregano

Skiva kassler.
Dela mozzarellan i mindre bitar.
Varva kassler och ananas i en ugnsfast form.



Lägg mozzarella ovanpå.



Strö oregano över.



Gratinera i 200 grader till osten fått fin färg.



Servera med sallad och kokt ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar