torsdag 19 maj 2011

Meny ändring

Gubben bad att få ändra i min veckomeny. Helt okej tyckte jag när han berättade varför.

Förra året var han på 40-års fest för att gratulera Laila. På festen fick Laila dela ut olika saker till sina gäster. Till min gubbe gav hon en gul lök med motiveringen:

"-Du är den ende som jag känner soms kulle kunna äta upp denna."
"-Javisst", svarar gubben och börjar skala löken.
Strax hade han ätit upp hela den gula löken som någon annan hade ätit ett äpple.

Vad Laila inte visste var att dessa saker hade en mening. Men hennes bror började att klargöra alla sakers innebörd.
Just gubbens lök betydde att han skulle bjuda Laila på middag.

Vi har försökt vid ett tillfälle tidigare men fick lämna återbud pågrund av jobb. Men på lördag har gubben bestämt attt det är dags.
Laila och hennes tre barn ska bjudas på oxfiléplanka.

Var idag på Szabos Hemchark och köpte den största oxfilé jag sett. Vägde över 2 1/2 kilo. Det ska nog räcka till oss. Blir till att handla resten av ingredienserna i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar