lördag 14 maj 2011

Korv med pommes (potatissallad med choritzo)


Nu har mina efterlysta inlägg dykt upp men bilderna från gårdagens tacostubbar är istället borta. Ska kanske sluta med att radera bilderna i min kamera när jag lagt in dem i bloggen. Men vem vet i morgon kanske de bilderna dyker upp. Inget förvånar mig längre när det gäller Blogspot.

Jag har varit i sommarstugan och städat ut vinterns gäst. Hela verandan var full med musbajs. Det är inte min sommarstuga utan det är min farmors. Byggd av min farfar för urminnes tider sedan. Men farmor har gett oss barn, barnbarn och barnbarnsbarn rätt att använda stugan.
Det var blåsigt och kallt vid sjön  men lugnt. Det högsta ljudet jag hörde var vågorna som kluckade. Ljuvligt.
Men sjön suger ur en kraft. När jag kom hem kände jag inte för att ställa mig vid spisen. Så det fick bli snabbt och enkelt. mat i ungarnas smak. Gissa om de jublar.

Jag bytte ut korven mot choritzo och pommes mot potatissallad och sallad.



Att först steka pommes frites i ugnen och sedan lägga i korven är ett bra tips. Går snabbt, sköter sig själv och man slipper lite disk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar