torsdag 26 maj 2011

Torsdag: Lövbiffsrulader med potatismos



Lite kraft har återvänt i kroppen. Men jag känner mig otroligt seg. Vila gör egentligen ingen nytta. Jag får inte mer kraft för det men orkar man inte så orkar man inte. Idag ska jag jobba och familjen måste få mat. Väldigt vilket liv det blev igår när de fick lov att äta rester. Stackare!

Ja, det var sarkastiskt. De är så otroligt bortskämda och inser det inte. De ser inte vilken lyx de faktiskt har som kommer hem och sätter sig vid ett dukat matbord. De ser inte hur jag släpar hem matkassar. De ser inte tiden och kraften jag lägger ner. Hoppas innerst inne att de ska öppna ögonen och inse men det är nog något jag får drömma om. Tur att jag älskar att laga mat. Men även solen har sina fläckar. Uppskattning är något som alla behöver.

Eftersom jag redan hade handlat hem till onsdagsmaten så byter jag bara dag. Dagens sallad får bli någon annan gång. Vem vet.


Rulader:
8 skivor lövbiff
200 g färskost
2 - 4 msk dijonsenap
knappt 1/2 salt
1 krm svartpeppar

Lägg ut köttet på en skärbräda.
Bred först på färskost och sedan senap.



Krydda med salt och svartpeppar. Tänk på att dijon är starkt.
Rulla ihop köttet och fäst med tandpetare.


Bryn ruladerna. Låt dem steka klart på svag värme under lock i några minuter.


Glöm inte bort att ta bort alla tandpetare. Låt ruladerna vila en stund innan du börjar dra ut tandpetarna. Annars är risken att ruladen rullas upp.

Servera med potatismos, kokt färsk sparris och sås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar