torsdag 4 oktober 2012

Lyckad fostran

När vet man att sättet man fostrat sitt barn har varit det rätta?

Hur vet man att barnet verkligen lyder när man inte finns i närheten?

Jag fick ett sms av Magda igår.

"Ronya sega att jag är tråkig för jag vill inte bli Susa"

Vad menar hon? Jag visste att hon åkt buss med några klasskompisar för att gå till fritidsgården. Men vad betyder Susa?

"Va?"

"Susa"

"Va?"

Kunde inte tolka vad hon menade.

"på cykel"

"AHA, skjutsad"

"ja, på cykel"

"Bra"

Har försökt få mina barn att förstå vikten av att använda cykelhjälm och tänka sig för i trafiken. Ser så många som inte har cykelvett för fem öre.
Att hjälmen sitter på när hon cyklar hemifrån betyder inte att den verkligen sitter på huvudet hela färden men jag har hoppats.

"jag seger jag snart fyller 13 vill inte få hjärnaskakning"

"Bra. Jag är stolt. Du gör mig glad"

Idag berättade Magda om cykelfärden hon tackade nej till och det visade sig att det handlade om en cykel och tre tjejer. Tror hon var mycket förståndig som fick dem att gå och leda cykeln istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar