torsdag 18 oktober 2012

Höst?



Nere vid min brevlåda lutar sig några självsådda prästkragar över cementröret med en vissnande hosta/funkia.

Det är som om de på sina spröda stjälkar försöker säga till mig:
-Höst och vinter? Inte än vi hann inte leka klart i solen.

Men visst är det dags för naturen att gå i vila. Även om termometern tillfälligt fått fnatt och visar 15 grader.

Jag förstår de förvirrade flugor som surrar.
- Va, är det vår så snart?

Tror inte det bara är jag som upplever att tiden går alldeles för fort.

Stopp! Stanna! Jag hinner inte med livet. Allt springer på så fort.

1 kommentar:

  1. Jag har blåklockor överallt i gräsmattan som lyser så fint. Jag längtar INTE efter kyla och vinter, för mig hade vintern gärna fått vara så som det är nu ;)
    Jag hänger inte heller med - det var ju nyss vår!

    SvaraRadera