torsdag 25 oktober 2012

Kasslergryta



Snabbt och enkelt. Känner mig orkeslös och omotiverad. Helt enkelt ganska trött på allt. Tycker jag har kämpat och kämpat under så många år och nu vill jag inte mer.

Jag kämpar för mina barn. Jag kämpar för mig själv.

Hur mycket jag än kämpar så sitter jag fast i kvicksand. Sugs bara mer ner.

Fler krav ställs på mig. Fler måsten. Och så detta ständigt dåliga samvete för att inte räcka till. Vill så mycket men orkar inte.

Värken i kroppen tar musten ur mig. I natt har jag legat och försökt djupandas bort smärtorna i höger bröst. Samtidigt som huggen kommer funderar jag på om det verkligen är så som husläkaren säger:
"Det hänger ihop med den reumatiska diagnos."
Eller som reumatologen säger:
"Smärtorna orsakas av nerver eller muskler i bröstkorgen. Djupandas och slappna av så släpper det tillslut."
Hur vet hon det? Hon lyssnade på lungorna.

Blä! Just nu vill jag bara dra täcket över huvudet och strunta i allt. Istället klistrar jag på leendet och förbereder mig för en kväll på jobbet.

"Palla!!!!"


800 gram kassler
250 gram champinjoner
1 gul paprika
2 röda paprikor
1 gul lök
5 dl grädde
1 1/2 dl chilisås
1/2-1 tsk salt
2 krm svartpeppar

Hacka löken.
Skiva svampen.
Stek.
Skär kassler i strimlor.
Tillsätt i grytan.
Strimla paprikorna.
Blanda ner och stek lite.
Tillsätt grädde och chilisås.
Koka upp och krydda.
Behövs det så red. Jag använde maizena ca 2 tsk och lite kallt vatten.


Servera med kokt potatis och gröna blad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar