torsdag 18 oktober 2012

Underbar plats



Mina föräldrar ärvde för många år sedan denna gården. När jag och gubben skulle gifta oss frågade vi om vi fick hyra stället av dem. Min pappa ansåg att det inte var en bra ide eftersom brunnen inte innehöll vatten för två personer.

Några år senare var det dags för min yngste bror att flytta hemifrån och han flyttade då in på gården.

Vattentillgången har varit si och så och lillebror skaffade fru och sedan kom både son ett och nu nyligen son två.

Äntligen har de fattat beslut att borra efter vatten.

Hoppas att de får vatten för det kan inte vara kul att behöva åka till andra för att tvätta och duscha.

Huset ligger helt underbart och mina brorsbarn har en hel skog bakom huset med massor av äventyrsmöjligheter i.

Hoppas de en dag hittar en mycket speciell plats där uppe som inger sådan ro i själen och en helt underbar utsikt. En plats som tog andan ur mig första gången jag hittade den.En plats jag ofta hade besökt om jag bott där.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar