måndag 15 oktober 2012

Vill inte

Jag har så ont i kroppen. Förstår inte hur jag ska orka hålla ihop en hel vinter.

Ligger blixtstilla i sängen och smärtsignalerna springer som blixtrar i mitt inre.

Vill inte.

Jag vill inte ha ont. Jag vill inte brytas ner psykiskt av denna ständiga värk.

Vill inte.

Idag vill jag inte ta på pokerface och le mot världen. Jag vill skrika:

"FATTAR NI INTE. JAG ORKAR INTE. JAG VILL INTE."

Men jag känner mig själv. Veckan är redan fulltecknad för att jag inte ska hinna stanna upp. Kalendern fullspäckad av uppdrag som jag inte orkar men gör ändå.

Jag vill inte. Jag orkar inte.

Det är svårt när värken fyller ditt inre och tar över ditt jag. När det onda gör så att tårarna bara rinner.

Vill inte.

Min enda lediga dag har jag lyckats lova bort. Ingen annan ställer upp och jag kan inte svika. Varför gör jag så? Vem tackar mig för att jag tvingas plåga mig själv?

Vill inte.

Vem är jag som klagar?
Det finns de som lever ett mycket värre liv än jag.

Men jag vill inte, orkar inte vara stark idag.

Jo, jag vill. Något vill jag faktiskt. Jag har så ont så jag bara vill skrika.

JAG VILL INTE!!!! LÅT MIG VARA I FRED!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar