tisdag 16 oktober 2012

Provsvar

Igår kom ett brev på posten med provsvar på TSH dvs ämnesomsättningen. Kort och utan krusseduller.

"Hej!
Du hat lämnat blodprov med anledning av din ämnesomsättning och det visar att du äter för lite levaxin.
Därför gör vi så här att du tar två tabletter varje dag och lämnar nytt prov om 5-6 veckor. Mvh XXX"

Hur tänkte han nu? Doktorn som aldrig träffat mig. Var är informationen om förändring av medicinen jag äter nu? Har det hänt något med TSH? Det vill säga har levaxin haft effekt alls?
Har han läst min journal överhuvudtaget? Där hade han sett att jag vill ha information.

Jag mår ju fortfarande bra och har inte kommit ur något "terapeutiskt fönster" trots lite medicin sedan i somras. Inga av alla de symtom som jag haft under så många år är tillbaka efter "avgiftningen".

Att jag mår dåligt med värk hänger ju ihop med annat (reumatism) och har inte med sköldkörteln att göra.

Försökte ringa till vårdcentralen igår men kom inte fram. Ska jaga idag också.

Hade varit bättre om doktorn ringt och pratat. Nu kommer jag ringa och blockera för någon som vill komma fram.

Tänker inte höja dosen utan kunskap om förändring i TSH.

Vill inte få tillbaka alla problem som fanns innan. Vill inte förlora den Lotta som jag fått tillbaka.

Hade jag sedan fått medicin mot värken också så hade livet varit mycket enklare att leva. Men livet ska tydligen inte vara enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar