tisdag 30 oktober 2012

Kärleksförklaring

Gubben ringer mig på jobbet. Efter en stunds samtal är det dags att avsluta och han säger:

-Kör försiktigt hem. Jag vill ha dig några år till.

Vilken underbar kärleksförklaring från någon som har väldigt svårt att visa känslor.

"Jag vill ha dig några år till"

Ska göra vad jag kan. Oavsett hur försiktigt jag kör hem i natt så kan jag inte kontrollera andra människor eller djur.

Har blivit mer medveten om hur enkelt livet kan ta slut. Sedan jag körde på vildsvinet känns livet så skört.

Jag ska göra vad jag kan för att komma hem.

4 kommentarer:

  1. Det var säl så sött sagt...:)
    kram

    SvaraRadera
  2. Det rörde mitt hjärta.
    Efter över 20 år tillsammans och mycket berg- och dalbana vill han ha mig lite till. :D
    Kram

    SvaraRadera