lördag 19 december 2015

Veganska cannelloni


Idag var det min tur att laga middag och självklart valde jag den rätten i Veckans middags matkasse som var vegetarisk.
Hos oss blir den faktiskt vegansk eftersom vi har en mjölkfri matkasse.

Jag kallar mig helst vegetarian eftersom jag anser att vegan är en hel livsstil. Men det blir så många diskussioner. Jag äter inte ägg eller mejeriprodukter och det gör många vegetarianer. Så för enkelhetens skull säger jag vegan så folk förstår direkt.


1 zucchini
1 rödlök
250 gram frusen bladspenat
1/2 solovitlök
1 dl iMat
2 paket 'a 250 gram färska lasagneplattor
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
500 gram passerade tomater
1 påse 200 gram riven vegansk ost mozzarellastil

Tärna zucchinin och löken.
Stek tillsammans med spenat och vitlök.
Fräs en stund
Tillsätt iMat.
Krydda med salt och svartpeppar.
Låt koka ihop några minuter.
Lägg lasagneplattorna på bord eller bänk.
Pensla med vatten.
Fördela spenatblandningen på plattorna Meg rulla ihop.
Lägg i en smord ugnsfast form med skarven ner.
Häll över passerade tomater och toppa med ost.
Gratinera i ugnen 200 grader i 20 minuter.


Servera med lite sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar