torsdag 11 september 2014

Hon är heltokig

Gubben sitter och tittar på partiledardebatten och Magda kommer ner till mig i tvättstugan.

- Mamma, jag tror jag är kär.
- Det vet jag, svarar jag och tänker på hennes pojkvän sedan ett år tillbaka.
- Nej mamma! Gustav Fridolin.
- Men Magda, han har redan fru.
- Varför händer detta alltid mig?, säger Magda helt allvarligt och uppgivet. Antingen är de bögar, eller så är de gamla, eller så är de gifta. Varför?

Jag kämpar hårt för att inte börja skratta. Magda tänker på sina "förälskelser" i George Michael och Richard Woolf.

- Det är tur du har Hampus. Han gillar tjejer, är bara ett år äldre och faktiskt din egen kille.
- Mm! Men han är inte Gustav Fridolin.

2 kommentarer:

  1. Den där kärleken... Den kan verkligen drabba en...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så roligt se hennes uppgivenhet. Varför? Varför? Även om det låg humor bakom så fanns en sanningstråd.

      Som häromdagen när hon frågade om det var äckligt att tycka att läraren var snygg. Då fick vi prata om det.

      Känslor är ett svårt kapitel. Förälskelse och impulsivitet ett helt annat kapitel. ;-)

      Radera