måndag 31 januari 2011

Vårrullar och ris med sursöt sås


En väninna berättade att hon köpt helt otroligt goda färdiga vårrullar. ?????


Är inte förtjust i att köpa halv eller helfabrikat men jag lovade att testa.
Den där förpackningen med vårrullar har legat i frysen ett tag men idag tillagar jag dem.
Har inte mycket ork kvar i kroppen och jag hoppas verkligen inte att denna köldknäppen får mig på knä.
Jag avskyr att inte orka. Jag avskyr att ha ont. Jag avskyr min reumatism och fibromyalgi.
Idag accepterar jag min begränsning och struntar i allt. Även om jag vet att jag får ta det en annan dag. Försvinner gör varken tvätt eller dammråttor.
Parkerar mig i soffan med en bok. Kanske somnar jag och drömmer om värme och lindring för min kropp.


Sötsur sås:
1 1/2 dl ananasjuice (jag använde mig av saften från en konservburk ananas 225 gram)
1/2 msk soja
3 msk ketchup
1 msk vitvinsvinäger
1 msk honung
1 msk maizena

Blanda alla ingredienser i en kastrull och koka upp.
Sjud någon minut under omrörning.
Klart!
Vill du kan du tillsätta lite ananasbitar i såsen.

Servera vårrullar med ris, teriyaki sås och sötsursås. Tunt strimlade morötter och gurka samt ananasbitar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar