måndag 23 februari 2015

ÄNTLIGEN!!! IKaffe



Besviken stod jag vid disken på Maxi och tänkte irriterat för mig själv:

"Typiskt! Ingen iKaffe. Ingen Chai. Har Oatly glömt bort nordöstra Skåne?"

Plötsligt hörde jag någon hojta:

- Det har kommit.

Tittade mig runt omkring men kunde inte se någon.

- Det har kommit nu.

Kände igen rösten och insåg att det var mejeriansvarig.

Men var är han?

Mellan mjölkpaketen skymtade jag honom.

- Jag har fått nu.
- Har du?
- Ja, men jag har inte vågat ställa ut förrän jag såg dig, ler han. Vänta!

När han kommer ut har han en hel låda med iKaffe med sig.

Jag blev så glad. Äntligen!

Chai hade ännu inte kommit men det gjorde inget eftersom jag blev så glad över iKaffe.

Fick ta en extra lopp kaffe när jag kom hem. Bara för att prova.

Det var så gott. Provade inte skumma. Men står det på förpackningen att man kan så tror jag att man kan.

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag dricker inte mjölk längre och har haft havredryck, mandeldryck eller kokosdryck i kaffet. Men kaffet har inte varit en riktig njutning. Och jag älskar kaffe. ;-)
      Vecka 7 lanserade Oatly denna produkt, IKaffe. En havredryck som kan skummas och som inte är lika söt som vanlig havredryck.
      Den är perfekt. :-D

      Radera
    2. Inte lika söt som sojadryck menar jag.

      Radera