torsdag 19 februari 2015

Magda är dagens kock


Nästan samma sak som igår. Men inte riktigt. Jag fick stekta vegobitar från Anamma med lite tacokrydda. Till det grönsaker och hummus.


Magda visste direkt vad hon skulle laga när det var hennes tur att fixa middag. 

- Jag vill laga kycklingtortillas. Sånna som Laila brukar laga. 

Jag fick ringa till Wilma och fråga hur hennes mamma brukar laga rätten Magda menar. 

Jag handlade hem allt men Magda fick göra jobbet. 


På Coop hittade jag fajita och tacokrydda som kändes bättre att köpa än den vi brukar ha. Märket är Spicemaster och kostade 20 kronor för två förpackningar.


Inga tillsatser, inga E-nummer, inget salt. 100 % Kryddor och ekologiskt låter super.


800 gram kycklingfilé
1 dl soltorkade tomater
1 påse fajitakrydda
400 gram creme fraiche
4-5 dl riven ost
tortillabröd

Strimla/dela kycklingfile,
Stek.
Hacka soltorkade tomater.
Tillsätt tomater, fajitakryddor och vatten. Låt vattnet koka bort.
Blanda ihop creme fraiche och lite mer än hälften av den rivna ost.
Vänd ner kycklingen.
Fördela kycklingen på tortillabröd och vik ihop.
Placera paketen på en ugnsfast form och strö riven ost över.
Gratinera i 220 graders ugn tills osten smält något och bröden fått lite färg.


I morgon är det Max tur. Undrar vad det blir till middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar