söndag 8 februari 2015

På date med "mina" tre killar

Igår var jag på date med "mina" tre killar från radiotidningen. Fy, vad jag har saknat mina kollegor.

Vi träffades hos PA som hade förberett för en veganskgryta med massor av tillbehör. Lite korvslantar fanns också för den som ville.

Alla fyra äter väldigt mycket vegetarisk mat men det är Jan som är min guru, min veganinspiration.

Det är så skönt att ingå i en gemenskap där man veta att veganskt/vegetariskt är naturligt och man slipper känna sig besvärlig.

Tänk, dessa grabbar har varit en del av mitt liv i 14 år. Inte konstigt att jag saknat dem.

Jan, som har mer än en räv bakom örat, gjorde efterrätt av ingenting. Ätbart men jag tror aldrig han försöker göra den igen.

Som jag skrattade åt hans:

- Vi tar lite sånt och lite av den.

Nästan så jag funderade på om han skapade botemedel för en obotlig sjukdom.

Grabbarna drack öl och som alltid med dessa musiknördar spelades det mycket musik.

Vi pratade om livet, vad som hänt sedan sist. Lite sorg över hur våra jobb försvann men faktiskt var det mest skratt. Har ordentlig träningsvärk.

När vi skildes åt beslöt vi att träffas igen. Christer pratade om ätt bjuda hem oss till sommaren.

Idag betalar jag priset för att jag levde igår. Men oj, vad det var värt det.

Jag levde, njöt och skrattade.

Tack för igår grabbar.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar