söndag 22 februari 2015

"Nytt" bord


Jag använde mig av piskan idag. Skämt åsido. Lyckades få igång gubben. Det är mycket roligare att städa om man är flera. Det går snabbare och man har någon att babbla med under tiden. Om man nu håller sams.

Min fot kom med eftersom jag tog en paus

Vardagsrummet fick en totalsanering från tak till golv och vårt "nya" bord fick äntligen komma in.

När jag för första gången såg detta bordet förälskade jag mig. Bordet stod i en förvaringslokal och ägdes av föreningen jag är engagerad i. Där hade det stått i minst 6 år.

Bordet var ruffigt, lite skadat och fullt av berättelser. Bara älskade det.


Något år senare togs beslut att förvaringslokalen skulle tömmas. Mycket åkte till tippen men vissa saker var för bra för att kastas.

Jag erbjöd mig att köpa bordet med det togs beslut om att jag skulle få det. Självklart tackade jag ja.

Gubben var misstänksam och ställde bordet i garaget. Jag har flera gånger tänkt bära in det men jag avvaktade. Det har tagit över en månad innan han var redo att ta in bordet.

I vårt lilla vardagsrum passar det utmärkt. Jag älskar det och gubben är inte lika motsträvig längre. Han behövde bara tänka.

Vila med lite kaffe innan vi fortsätter städa sovrummet. Lika bra köra på när jag lyckats få upp gubben från fåtöljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar