torsdag 12 februari 2015

Hjärteljus


Jag firar inte Alla Hjärtans dag men jag gillar att pyssla och älskar ljus. Ärligt talat, vem gillar inte hjärtan? Rött är min färg i köket så det passar perfekt.

För mig piff i köket men för dig kanske ett tips på enkel och billig Valentin´s gift.



På Maxi hittade jag dessa glasljus som kostade 10 kr. De hade en plastfolie med blommotiv på utsidan som jag plockade bort.

Konfettin i form av hjärtan hittade jag bland Alla Hjärtans dags sortimentet för lite mer än 20 kronor.

Banden har jag klippt bort från en kofta. Du vet de där irriterande banden vid axlarna som är till för at plagget ska hänga snyggt på galgen. De där eländiga sakerna som hela tiden kryper fram och dinglar.

Annat sidenband eller varför inte något ruffigare som snöre hade också fungerat bra.


Jag klippte till bandet så att det passade med lite överlapp och satte fast det med en klick smältlim. Superlim hade fungerat bra också men det låg inte där det ska vara i kylskåpet så antingen ligger det någonstans eller så är det slut.

Hade fungerat lika bra att knyta en rosett men jag ville åt den rena stilen. Limmet är så enkelt att ta bort om m
jag vill återanvända glaset och kanske dekorera med något annat.


Sedan limmade jag fast hjärtan runt om på bandet. Lite pilligt för mina dumma händer men med hjälp av pincett fixade jag det.

Perfekt!
Enkelt, billigt och så kul att få pyssla trots värk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar